Mondatelemzés: a jelzők
Kedves Gyerekek!
A mai órán továbbra is a jelzőkkel
foglalkozunk. Összesen három jelzőt tanulunk. A minőségjelzőt
és a birtokos jelzőt elsajátítottuk az előző órán. A mai alkalommal
a mennyiségjelzőt ismerjük meg. A következő linken elérhető mondatot, ábrát
másoljátok be a füzetbe! Közben hallgassátok meg a hanganyagot, amit szintén a
linken érhettek el. Ezen én beszélek, magyarázok, hogy könnyebb legyen az új
ismeret elsajátítása. Amit pirossal jelöltem, neked nem kell pirossal
írni!
Az ábra:
https://drive.google.com/file/d/1cI0LQzC66vgdMLTsGHK5D-nxjMHPcfkX/view?usp=sharing
Hozzá magyarázatként a hangfájl:
https://drive.google.com/file/d/1XJnIVasMLO4auTBuMmoPYqzPBuAR3meZ/view?usp=sharing
A tananyagot a tk.: 97. oldalán
találjátok meg!
Tk.: 97.o./1. A füzetben
készítsétek el! A szövegből gyűjtsétek ki a jelzőket egymás alá, majd írjátok
mellé, hogy milyen jelzőtípus az adott szó (minőségjelző, birtokos jelző vagy
mennyiségjelző). Pl.: szomorú: minőségjelző, és így tovább. Ezt nem kell nekem
visszaküldenetek!
Végezzétek el az alábbi
mondatok mondatelemzését a szokott módon! Jelöljétek a szófajokat
is.
Ezeket kérem
visszaküldeni a mai nap folyamán EGY darab, JÓL
LÁTHATÓ fotóban. 17:00-18:00 között várom az
elkészített munkákat.
A mondatok:
1. Sok beszédnek sok az alja.
2. Több szem többet lát.
Jó munkát!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése