Mondatelemzés: a jelzők

 Kedves Gyerekek!

A mai órán továbbra is a jelzőkkel foglalkozunk. Összesen három jelzőt tanulunk. A minőségjelzőt és a birtokos jelzőt elsajátítottuk az előző órán. A mai alkalommal a mennyiségjelzőt ismerjük meg. A következő linken elérhető mondatot, ábrát másoljátok be a füzetbe! Közben hallgassátok meg a hanganyagot, amit szintén a linken érhettek el. Ezen én beszélek, magyarázok, hogy könnyebb legyen az új ismeret elsajátítása. Amit pirossal jelöltem, neked nem kell pirossal írni! 

Az ábra:

https://drive.google.com/file/d/1cI0LQzC66vgdMLTsGHK5D-nxjMHPcfkX/view?usp=sharing

Hozzá magyarázatként a hangfájl:

https://drive.google.com/file/d/1XJnIVasMLO4auTBuMmoPYqzPBuAR3meZ/view?usp=sharing

A tananyagot a tk.: 97. oldalán találjátok meg!

Tk.: 97.o./1. A füzetben készítsétek el! A szövegből gyűjtsétek ki a jelzőket egymás alá, majd írjátok mellé, hogy milyen jelzőtípus az adott szó (minőségjelző, birtokos jelző vagy mennyiségjelző). Pl.: szomorú: minőségjelző, és így tovább. Ezt nem kell nekem visszaküldenetek!

Végezzétek el az alábbi mondatok mondatelemzését a szokott módon! Jelöljétek a szófajokat is.

Ezeket kérem visszaküldeni a mai nap folyamán EGY darab, JÓL LÁTHATÓ fotóban. 17:00-18:00 között várom az elkészített munkákat.

A mondatok:

1. Sok beszédnek sok az alja.

2. Több szem többet lát.

Jó munkát!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kőszívű ember fiai

Mondatelemzés (márc. 24., 26.)

Számonkérés, gyakorlás